Gratis Retourneren

Plusman.nl geeft u, conform Europese regels, de mogelijkheid om uw bestelling zonder opgave van redenen gratis binnen 45 dagen te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Kortstondig gebruik binnen om de maten te passen is daarbij toegestaan. Kleding die (buiten) gedragen is of gewassen is kan niet geretourneerd worden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies (zie hieronder).

Voor omruilen, klik hier: omruilen

Retourzenden in 2 minuten geregeld!

Heeft u een bestelling ontvangen van Plusman en wilt u uw bestelling om wat voor reden dan ook retour zenden? Dat kan! Uw retourzending is in 2 minuten eenvoudig geregeld via onze partner Returnista. Voor uw retourzending kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden: Zelf Wegbrengen of Laten Ophalen. Als u uw pakket zelf weg brengt, betalen wij de volledige retourneringskosten. Deze optie is dus helemaal gratis. U kunt uw pakket afleveren bij elk gewenst DHL Service Point of UPS Access Point  bij u in de buurt. Indien u ervoor kiest uw retourzending bij u thuis of op een ander adres naar keuze te laten ophalen, vragen wij om een kleine bijdrage ter vergoeding van de voorrijkosten van de pakketdienst. De DHL koerier staat op het afgesproken tijdstip bij u op de stoep om uw pakket mee te nemen voor retour. Voor welke retourmogelijkheid u ook kiest, u wordt via e-mail op de hoogte gehouden van de status van uw retourzending. Zo weet u precies hoe uw retourzending verloopt. Na ontvangst van uw retourzending sturen wij u binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging via e-mail. Binnen enkele (werk)dagen zullen wij vervolgens uw geld terugstorten of verrekenen (Afterpay). Lees hieronder hoe de retourprocedure precies in zijn werk gaat.

Meld uw pakket aan

Klik op de button hierboven om uw retourzending aan te melden. U komt dan terecht op de pagina van onze partner Returnista die de retourzendingen voor ons verzorgt. Vervolgens wordt u gevraagd de onderstaande stappen te doorlopen: 

Stap 1: Kies een land

Geef aan vanuit welk land u uw pakket wenst te retourneren. Bijvoorbeeld Nederland of België.

Stap 2: Kies een retourmogelijkheid

Geef aan of u uw pakket zelf wilt wegbrengen (gratis) of dat u wilt dat uw pakket op een adres naar keuze (bijvoorbeeld bij u thuis) wordt opgehaald, tegen een kleine vergoeding.

Retourmogelijkheid 1: Pakket wegbrengen (gratis)

Indien u heeft gekozen voor de optie Pakket Wegbrengen, wordt u gevraagd om de volgende gegevens in te vullen: 

  • Hoeveel pakketten wilt u retourneren? Hier kunt u kiezen voor het aantal 1, 2, 3 of 4. 
  • Waar wilt u uw zending afgeven? Hier heeft u de keuze uit twee pakketdiensten met elk hun eigen servicepoints waar u uw pakket naartoe kunt brengen. U kunt kiezen uit een UPS Access Point of een DHL Service Point. Kiest u voor een UPS Access Point? Dan heeft u GEEN PRINTER nodig om uw pakket te retourneren. U vindt een overzicht van alle DHL afgiftepunten op de website van DHL Nederland of DHL België. Een UPS Access Point vindt u hier.
  • Uw contactgegevens. Hier vragen wij u uw contactgegevens in te vullen zoals uw e-mailadres waarop u de bevestiging van uw retourzending wilt ontvangen. Daarnaast vult u uw ordernummer en de reden van retour in. 
Retourmogelijkheid 2: Pakket  laten ophalen

Indien u heeft gekozen voor Pakket Ophalen, wordt u gevraagd de volgende gegevens in te vullen: 

  • Hoeveel pakketten wilt u retourneren? Hier kunt u kiezen voor het aantal 1, 2, 3 of 4. 
  • Waar kunnen wij uw pakket ophalen? Hier vult u de gegevens in van het adres waar wij uw pakket kunnen ophalen. Dit kan bijvoorbeeld bij u thuis of op uw werk zijn. 
  • Wanneer komt u het beste uit? Hier kunt u de datum en het tijdvak invullen wanneer u wenst dat uw pakket wordt opgehaald. Alle tijdvakken hebben dezelfde prijs. De pakketdienst DHL komt uw pakket op de aangegeven datum en het aangegeven tijdvak op het door u opgegeven adres ophalen. Zorg ervoor dat u op dat moment aanwezig bent om het pakket aan de koerier mee te kunnen geven. 
  • Uw contactgegevens. Hier vragen wij u uw contactgegevens in te vullen zoals uw e-mailadres waarop u de bevestiging van uw retourzending wilt ontvangen. Daarnaast vult u uw ordernummer en de reden van retour in. 

Als laatste vragen wij u, indien u kiest voor de retourmogelijkheid Pakket laten Ophalen, om een kleine bijdrage te betalen ter vergoeding van de voorrijkosten van de pakketdienst. Voor retourzendingen vanuit Nederland bedraagt deze bijdrage €1,50 en voor retourzendingen vanuit België bedraagt deze bijdrage €2,50. U rekent deze bijdrage af in het retourportaal via o.a. iDeal of Bancontact. U betaalt deze bijdrage aan onze parter Returnista die de retourzendingen voor ons verzorgt. U zult de naam van Returnista dus ook terug vinden op uw afschrift, of wellicht elders in het retourproces aantreffen. 

Andere vervoerder?

Indien u ervoor kiest de retourzending via een andere vervoerder (zoals PostNL of BPost) te doen dan is dat uiteraard mogelijk, maar komen de (porto)kosten voor uw eigen rekening. Zendingen die u via uw eigen vervoerder naar ons toestuurt en zoekraken kunnen wij helaas niet vergoeden. Ons retouradres vindt u onderaan deze pagina.

Omruilen kan ook!

Uiteraard kunnen wij voor u ook een omruiling verzorgen, bijvoorbeeld voor een andere maat of andere kleur. U kunt dit op het retourformulier aangeven. Om misverstanden te voorkomen verzoeken wij u zo duidelijk mogelijk aan te geven welk vervangend artikel en in maat en kleur u wenst te ontvangen. Wij maken voor u dan een nieuwe bestelling aan om het vervangende artikel te kunnen uitleveren en uw oorspronkelijke bestelling (of delen daarvan) zal altijd worden gecrediteerd. Indien er een financiële verrekening dient plaats te vinden (omdat het vervangende artikel of de vervangende maat een andere prijs heeft) dan zullen wij het teveel betaalde geld aan u terugstorten of indien u dient bij te betalen, een verzoek tot betaling naar u toesturen. Verder hoeft u voor de omruiling zelf niets te doen.

Geld terug

Indien u gebruik maakt van uw recht om één of meerdere artikel(en), of de hele zending te retourneren zullen wij uw geld binnen 14 dagen nadat u de retourzending bij ons hebt aangemeld terugstorten of verrekenen (in het geval van Afterpay). De terugbetaling zal plaatsvinden via het betaalmiddel dat u gebruikte tijdens de bestelling. Deze terugbetaling is uiteraard kosteloos. Indien u de hele bestelling retourneert zullen wij uiteraard ook de eventuuel betaalde verzendkosten vergoeden. Indien u een gedeelte van de bestelling terugstuurt en de bestelwaarde van de artikelen die u wel behoudt is minder dan € 99 zullen de verzendkosten niet worden vergoed of worden toegevoegd aan de bestelling (alsof het een bestelling is van minder dan € 99 waarvoor u standaard verzendkosten betaalt).

Het retourformulier

Om de retourprocedure te bespoedigen verzoeken wij u vriendelijk het bij de zending bijgevoegde retourformulier, inclusief uw IBAN nummer zo volledig mogelijk in te vullen. Retouren zonder IBAN nummer lopen vertraging op tijdens het uitbetalingsproces! In het geval u de aankoop via Afterpay of Paypal had verricht is het niet nodig uw IBAN nummer op te geven. Wij zorgen in dat geval voor een creditering via Afterpay of terugbetaling via PayPal. U wordt verzocht dit retourformulier bij de zending te voegen. Wij raden u aan voor uw eigen administratie een kopie hiervan te bewaren. U kunt ook een blanco retourformulier hier downloaden.

Indien u er voor kiest via een andere vervoerder uw zending te retourneren, verzoeken wij u de volgende procedure te volgen:

● Neem contact op met onze klantenservice om een RMA nummer aan te vragen op telefoonnummer 085-1118406 of via de mail klantenservice@plusman.nl, of maak gebruik van het bij de zending meegestuurde retourformulier.

● Indien u via onze klantenservice de retourzending heeft aangemeld ontvangt u een bevestigingsmail met een bevestiging van uw verzoek met instructies voor het retour zenden van het artikel

● Stuur het artikel of de artikelen retour naar Plusman op het volgende adres:

Plusman.nl
p/a postbus 6088
4000 HB  TIEL
Nederland

● Na ontvangst van uw retourzending sturen wij u binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging via e-mail

● Indien u op de juiste wijze uw artikel heeft geretourneerd storten wij het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten terug of verrekenen dit via Afterpay (indien u dit als betaalmethode had gekozen).

Wij raden u aan om altijd het bonnetje voor track-en-trace van uw retourzending goed te bewaren. Mocht uw zending om welke reden dan ook niet bij ons aankomen, is het op deze manier veel makkelijker te achterhalen waar het pakketje is.